Vilhelmsdotter

Alla inlägg under mars 2017

Av S. H. - 31 mars 2017 17:17

Idag har jag varit på ett informationsmöte med Samhall, de var jag och en kollega plus 4 andra där. Och ja det kändes väl bra efteråt, det verkar ju ändå som att det kanske finns något inom deras verksamhet som kan funka. Anställningen där ska ju bara vara under 1 år, så då kan man kanske stå ut och det är ju bättre än inget jobb alls.

 

Men jag och min kollega ska prata lite med de ansvariga på vår nuvarande arbetsplats om det finns möjlighet till en förlängning på anställningen. Vi har ju alltid vetat att vår nuvarande anställning bara var under en kort period. Men det har hänt en del den senaste tiden som gör att det skulle kännas bättre att få stanna 2-3 månader extra.

 

Jag har ju Asperger Syndrom och det har varit mycket förändringar under en tid som gjort att jag är redo att bara ge upp. Jag trodde inte att alla dessa hastiga förändringar påverkat mig så mycket, men nu har det kommit ikapp mig. Och jag känner att det är viktigt att jag förmedlar det till alla inblandade, så att jag inte går in i väggen. Jag vill gärna gå vidare men om det går för snabbt så kommer jag krascha och det vill jag inte. Det tog mig många år att komma på banan igen och jag vill inte behöva börja om från början.

 

Av S. H. - 30 mars 2017 17:13

Hade min sista sånglektion i Mars idag och det gick riktigt bra, känner mig alltid peppad efter att jag varit där.

Kommer dock att dra ner på lektionerna under en tid då det har varit mycket förändringar, vilket jag har svårt att hantera (hör ihop med min AS diagnos). Jag hade först tänkt ta en paus från sången helt tills jag fått rätsida på allt, men jag känner också mig själv. Och om jag lägger det på hyllan så kommer det ta flera år för mig att hitta tillbaka till sången.

Och när allt annat känns så ostadigt och rörigt så behöver man hålla fast vid det man mår bra av.

Av S. H. - 29 mars 2017 16:44
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards