Vilhelmsdotter

Alla inlägg under april 2017

Av S. H. - 27 april 2017 15:32

Har inte haft den bästa inställning i livet den senaste tiden och även denna dag blev dryg. Vi hade ju personalmöte som vanligt, men under detta möte fyllde vi också i ett papper som samtliga anställda ska ha. Alla fick fylla i sitt papper samtidigt medan platsansvariga förklarade vad som skulle stå vart. Det vart väldigt rörigt och det hade kanske varit bättre att man fått göra detta några i taget, även om det hade inneburit mer arbete för de platsansvariga. Men nu är det iaf ifyllt och kan skickas i nästa vecka.


Tyckte det var riktigt skönt att åka hem idag, tills jag kom hem och insåg att vattnet var avstängt och jag hade glömt samla ihop vatten igår. Det är ju lite surt, men de slår snart på vattnet igen, har glömt bort flera gånger att vattnet är avstängt.


Pratade även med min handläggare idag och meddelade att AME inte riktigt var vad jag tänkt mig och bad henne istället att kolla upp Samhall. Jag tror ju inte att Samhall är bästa stället för mig heller, men en lön är bättre än ingen alls. Så med lite tur finns det fortfarande möjlighet för mig och även min kollega/väninna J att få anställning där.

Av S. H. - 23 april 2017 18:35

Klicka här för mer information

 

--->Sothöna<---

 

       

 

Av S. H. - 22 april 2017 14:11

 

Klicka här för mer info om fågeln.

 

--->Strandskata<---

 

     

Av S. H. - 22 april 2017 08:20

Var iväg till veterinären igår för att kolla mina hundars öron.

 

Shinju fick diagnosen Kronisk extern otit. Och han sa att hon troligen aldrig kommer bli av med det, utan hon kommer behöva behandlas hela livet. Men förhoppningsvis så hjälper den här första mer aggressiva behandlingen så att det blir mer hanterbart.

För Nari så var beskedet lite bättre, Akut otitis externa. Hon behövde också en behandling, men inte lika aggressivt. Och att hennes problem kommer troligtvis försvinna efter behandlingen.

 

Ska på återbesök om ca 2 veckor och se om det har blivit bättre.

 

 

Av S. H. - 18 april 2017 20:00

Var iväg till tandläkaren idag då jag vaknade under natten av en dov smärta på vänster sida av munnen. Men tyvärr så kunde jag inte peka ut vilken tand som verkligen gjorde ont under besöket. Och min tandläkare kollade runt i munnen och tog röntgenbilder och kunde heller inte riktigt se problemet.

 

Hon såg ju dock att mina visdomständer på vänstersida båda hade hål och hon lagade en av tänderna då hålet inte var så djupt på den. Den andra tanden ska jag dra ut i Juni om det inte blir akut innan dess. Hon tyckte att jag borde dra ut båda, eftersom det bara är visdomständer, de fyller ju ingen funktion. Men jag har redan fått en visdomstand utdragen och kan jag undvika det så vill jag göra det. För det var ingen trevlig upplevelse, jag fick panik och började hyperventilera, när jag behövde dra djupa lugna andetag. Ser alltså inte fram emot den dagen, men jag ser ju inte längre någon anledning att klaga när de lagar en tand.

 

Vart iaf glad över att besöket vart gratis då jag har ett frikort som inta hade gått ut ännu.

Av S. H. - 14 april 2017 13:50

Ibland hatar jag verkligen att ha AS, jag hatar mig själv för att jag inte kan ta full kontroll. Min anställning tar snart slut på SMC (svenska migrationscentret) och under en tid så har jag fått hjälp av samordningsförbundet att leta ny anställning. Dom kom med en lösning som skulle återigen vara kortsiktig, men en snabb övergång. Vilken annan människa som helst hade tagit den, ett jobb med lön är alltid bättre även om det bara är för ett år. Anställningen jag vart erbjuden var på Samhall och jag och en kollega var på ett informationsmöte och tyckte att det lät bra. Men sen började vi strula och det verkar som om den dörren är stängd.


Jag hatar att jag inte bara kan säga ja till vilket jobb som helst, men de hade för många olika arbetsområden och utan mer konkret information så kan jag inte säga ja. Och de kan inte erbjuda mig ett andra möte förrän jag är bered att säga ja. Jag förstår att Samhall är stort och har många anställda och många anställningar att gå igenom, men jag och min kollega var sagda från början att det var ett bra ställa för dom som speciell behandling.


Det står klart för mig att Samhall aldrig kommer funka för mig, jag behöver tydlig information om vad min uppgift kommer att vara på arbetsplatsen. Det räcker inte att veta att det generellt sett finns 24 arbetsområden, jag behöver konkret veta vad jag säger ja eller nej till.


Dessutom så sa jag först nej för att jag är mentalt utmattad efter en massa som hänt på kontoret och på hemmaplan. Att hoppa på något nytt som är helt okänt kommer knäcka mig och jag vill inte hamna i avgrunden igen. Det knäcker mig också att jag inte kan vara lika flexibel som andra och ta vad som erbjuds mig.


För den anledningen hatar jag att ha AS, ingen kan se på mig att min hjärna inte fungerar som hos majoriteten av människorna. Så alla förväntar sig att jag ska kunna klara allt lika enkelt som dom utan diagnos. Jag avslutar snart min första anställning, mitt första jobb, 1 års anställning och det har nästan knäckt mig för att jag försökt vara flexibel. Jag försökte jobba eftermiddag, jag tog emot en ursäkt från en kollega som inte kändes ärligt menad, jag har utsått osäkerhet under den senaste tiden. Jag tycker verkligen om min arbetsuppgift och hade kunnat jobba med det under en längre tid, det är verkligen synd att anställningarna bara är på ett år.

 

Och snart står jag alltså i arbetsmarknadens nåd, man börjar om igen efter endast ett år av någorlunda trygghet. Och inte har jag ett bra läge, jag kan endast jobba 50%, endast förmiddag och det måste vara rätt plats. Jag är definitivt i underläge, nu när arbetsmarknaden kontrolleras av arbetsgivarna.

 

 

 

#oro #ångest #AS #AspergerSyndrom #arbete #arbetsförmedlingen #hat #knäckt

Av S. H. - 11 april 2017 16:17

Idag har min väninna varit över för ett besök och vi har återigen pratat om möjligheten att flytta ihop. Vi båda verkar känna oss säkra på att det kan funka och vi har redan nu pratat lite om hur vi kanske kan sköta saker och ting. Det är ju svårt att säga säkert hur det funkar bäst innan man har provat, men jag tycker att de idéer vi tagit upp är bra. Det dröjer nog ett tag innan vi hittar något, men vi har idag gjort 2 intresseanmälningar och man vet aldrig, vi håller tummarna för att vi får någon av dem.

Har väl tänkt att jag kanske ringer 1 eller 2 hyresvärdar imorgon och ser hur det ser ut med lägenheter hos dem. I dagsläget är vi bara registrerade hos de större hyresvärdarna i närområdet och de mindre är det bättre att ringa till för att få kontakt.

 

Beställde även hem lite saker från myFujifilm´s hemsida, ska bli spännande att se hur resultatet blir.

Av S. H. - 10 april 2017 20:27

 


Var för ett tag sen till IKEA med min väninna J och då köpte jag lite taklampor. Denna modell heter KNAPPA och lyser upp min hall. Det var kul att sätta ihop den och återigen är jag väldigt nöjd med köpet.

 

Modell: KNAPPA

Diameter: 46 cm

 

Har tidigare nämnt denna taklampa ---->> MASKROS <<----

 

Skapa flashcards