Vilhelmsdotter

Direktlänk till inlägg 1 januari 2021

First post 2021!

Av S. H. - 1 januari 2021 19:50

Merry Meet

 

Jag började året med att återigen försöka arbeta, klarade knappt 2 månader innan det blev för mycket och jag vart återigen helt sjukskriven. Detta ledde till ett nytt SIP-möte i början av hösten (på grund av Covid-19 så tog det tid innan myndigheterna öppnade upp för sådana möten igen), med AF, FK, Soc och Vården.

Under detta mötte så kunde vi i alla fall svart på vitt fastställa att jag inte kunde "stå till arbetsmarknadens förfogande" och att jag istället bör förtidspensioneras och få sysselsättning via LSS.

För stunden så kände jag mig lättad, att det skulle bli ett slut på kraven och förväntningarna som jag uppenbarligen inte klarade av att uppfylla. Men sen kom oron och ångesten igen, eftersom jag vet att det är en lång väg framför mig och risken för avslag är fortfarande stor. Då jag tidigare sökte om sjukersättning på 50% och nu har det ändrats till 100%, så FK kan ju trots arbetsprövning i regi av AF och FK tillsammans, tycka att jag borde kunna arbeta eftersom jag gjort den en gång tidigare.

Så den långa processen har påbörjats, men stannades av ganska snabbt för att läkaren som skriver mitt läkarutlåtande kom på att han ville titta på mina tidigare journaler. Och då dessa är från Norrtälje och Mora, så var det inget han hade direkt tillgång till och behövde efterfråga de journalerna.

Och jag mitt arsle glömde bort att jag hade ju dessa papper hemma och kunde ju komma in med pärmen så att de kunde kopiera det som var av intresse. Men tyvärr så kom jag på det precis innan julhelgen, så nu sitter jag och väntar på att höra mer från dem, hoppas att de är tillbaka till det normala under nästa vecka.

 

 

 

Utöver denna stressen så oroar jag mig också för min äldsta hund Shinju. Hon blir 12 i Mars och hon har under årets gång visat tecken på sitt åldrande. I våras så fick hon åka in till Djursjukhuset i Linköping och operera bort livmodern och äggstockarna på grund av livmodersinflammation. Det började plötsligt rinna blod längs bakbenen en morgon och jag fick snabbt en tid efter att jag ringt in på morgonen. Så hon fick fira sin födelsedag med ett stort ärr över magen och tratt på huvudet.

I samband med detta veterinärbesök så tog de sig även en titt på alla hennes knölar, många små som hade uppstått men hålt sig i mindre storlek. Och en som mer eller mindre dykt upp över en natt och var kanske 2-3 cm i diameter, varpå vet. säger att den kanske kan innebära cancer. Men tack och lov så har den inte vuxit och har heller inte orsakat något obehag. Dock har andra dykt upp och när jag ser dessa så tänker jag bara på vår gamla familjehund Garbo, som också fick knölar och dessutom hade riktigt ont av dem tillslut. Vi hade svårt att säga adjö och hade nog kvar henne längre än vi borde, hon led verkligen på slutet. Och jag vill verkligen inte se det hos min lilla tant, så jag har redan ställt in mig på att det kan bli dags snart att låta henne somna in.

En sak vet jag och det är att jag inte tänker vara självisk och hålla kvar henne om hon lider och det bara är en tidsfråga. När det är dags så är det dags, men det är jobbigt och jag hoppas att hon har några år kvar att ge.

 

Så 2020 har inte varit ett toppen år och jag kan bara hoppas att saker och ting löser sig ekonomiskt, med sysselsättning, social tillvaro och hälsomässigt under 2021.

 

 

Merry Part and Blessed Be

 

 

#försäkringskassan #arbersförmedlingen #2020 #hund #shinju #sjukersättning

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S. H. - 29 april 2022 20:10

#inreda #möblera #nyamöbler #förnya

Av S. H. - 22 mars 2022 11:40

                   

Av S. H. - 22 mars 2022 11:38

                 

Av S. H. - 22 mars 2022 11:37

           

Skapa flashcards