Vilhelmsdotter

Alla inlägg den 18 april 2017

Av S. H. - 18 april 2017 20:00

Var iväg till tandläkaren idag då jag vaknade under natten av en dov smärta på vänster sida av munnen. Men tyvärr så kunde jag inte peka ut vilken tand som verkligen gjorde ont under besöket. Och min tandläkare kollade runt i munnen och tog röntgenbilder och kunde heller inte riktigt se problemet.

 

Hon såg ju dock att mina visdomständer på vänstersida båda hade hål och hon lagade en av tänderna då hålet inte var så djupt på den. Den andra tanden ska jag dra ut i Juni om det inte blir akut innan dess. Hon tyckte att jag borde dra ut båda, eftersom det bara är visdomständer, de fyller ju ingen funktion. Men jag har redan fått en visdomstand utdragen och kan jag undvika det så vill jag göra det. För det var ingen trevlig upplevelse, jag fick panik och började hyperventilera, när jag behövde dra djupa lugna andetag. Ser alltså inte fram emot den dagen, men jag ser ju inte längre någon anledning att klaga när de lagar en tand.

 

Vart iaf glad över att besöket vart gratis då jag har ett frikort som inta hade gått ut ännu.

Ovido - Quiz & Flashcards